سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریزش مو، درمان و پیشگیری

علت ریزش مو چیست

زیبایی نسبی است. اما، خیلی‌ها می‌گویند مو و پوست در زیبایی نقش زیادی دارند. موهای بلند، کوتاه، حالت‌دار، لخت، فر و … جزئی از شخصیت و تیپ ما هستند. شاید به این دلیل است که سلامت پوست سر و موها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که به ظاهر خود و تأثیر آن در دیگران می‌اندیشند. اگر موهای خود را دوست دارید، کمی وقت بگذارید و با خواندن مقال? زیر، دربار? راه‌های مراقبت از آن و علت ریزش مو بیشتر بدانید.

موها را قوی نگه دارید

 

موهای زیبا قوی هستند. با کمک شامپو و نرم کننده‏ای مانند Hair Fall Rescue داو از شکنندگی و ریزش موهای خود جلوگیری کنید. این محصولات، تارهای موی آسیب‏ دیده را قوی ساخته و احساس نرمی به آنها می‏ بخشد.

  • با موی خیس با ملایمت برخورد کنید.

     

    موی ما هنگامی که خیس است بیش از همیشه آسیب پذیر است، در نتیجه پس از شستشو، مراقبت بیشتری از موها باید انجام داد. اگر موهایتان را با استفاده از حوله خشک می کنید با ملایمت این کار را انجام دهید: مالش حوله بر روی مو می تواند موجب آسیب و ریزش مو شود، پس حوله را با آرامی بر روی مو ها قرار داده و فشار دهید. همچنین، هنگام شانه کردن موی خیس از شانه‏ های دندانه پهن استفاده کنید.

علائم ریزش مو

همه‌ی ما در هر شبانه روز به طور متوسط 50 تا 100 تار از موهای سرمان را از دست می‌دهیم. موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می‌ماند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است. پس موی همه ما می‌ریزد ولی ریزش مو به شرایطی اطلاق می‌شود که تراکم موها کاهش یابد.

ریزش موی ناگهانی 

ریزش مو به طور کلی بین آقایان شایع‌تر از خانم‌ها است. با این وجود، ریزش مو در خانم‌ها نیز شیوع زیادی دارد. به طوری که گفته میشود حدود 37 درصد خانمهای زیر 50 سال دچار ریزش مو می‌شوند.

روند ریزش مو می‌تواند به دو صورت تدریجی یا ناگهانی باشد. اگر ریزش مو به صورت تدریجی باشد، فرد به مرور متوجه افزایش تارهای موی ریخته شده در مقایسه با قبل می‌شود. این روند اگر ادامه پیدا کند، ممکن است باعث کچلی و طاسی نیز بشود. اما در نوع ناگهانی، ریزش مو در یک بازه‌ی زمانی کوتاه مدت شروع می‌شود و فاصله‌ی میان شروع ریزش مو و نمایان شدن کم‌پشتی یا طاسی، کوتاه خواهد بود.

توجه داشته باشید که ریزش مو علاوه بر تاثیر بر جنبه‌های زیبایی، بر جنبه‌های روحی روانی نیز اثرگذار است. چرا که فرد دچار ریزش مو، ممکن است به دلیل ناراحتی و خجالت از وضع موهای خود، از حضور در بسیاری از مناسبت‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی و اجتماعی دوری کند. این اجتناب تا برطرف شدن ریزش مو ادامه خواهد داشت که حتی ممکن است برای ماه‌ها طول بکشد. همین موضوع به تدریج باعث کاهش اعتماد به نفس و آغاز مشکلات روحی روانی خواهد شد.